Kjøpsvilkår

Firmainformasjon

RSN AS
Adresse: Haraldsgata 143

5527 Haugesund 

 

Org.nr. 921 560 850 MVA

 

Betaling og retur

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora sammen med partnere.

 

Kort betaling.

Betaling med kort i vår nettbutikk er trygt og sikkert.

Kortbetaling akseptert er Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering.  Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. brev, e-post eller telefon.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og  angrerettsloven.

Priser

Prisene inkluderer 25% moms, 15% moms på kosttilskudd. 
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling

Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.
 

Frakt

Frakt er for tiden mandag og torsdag hver uke, samme dag som hjemme levering for de som befinner seg innenfor postnummerområdet. Frakt er via postnord, så pakken vil bli sendt med sporingsnummer, og du vil bli fortalt når pakken er på vei.

Hjemmelevering

Hjemlevering er et alternativ hvis du bor innenfor et bestemt postnummerområde. Alternativet for hjemmet levering vises som et alternativ når du skriver inn adressen din. Hjemme levering kan gjøres samme dag hvis bestillingen er plassert før klokka 17.00 på mandag og torsdag.

Dine angre- og returrettigheter angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.

 
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
 
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.

 

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.

Angrerett

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.

 

Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Reklemasjonsregler

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på we are nordic kids sin nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

 

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: forbrukerombudet

Personvern

Protein Spesialisten har personvern som en viktig prioritering og derfor følger vi de gjeldene regler når det kommer til behandling av personopplysninger som er gitt i personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR). Vi ønsker å følge disse reglene da dette vil gi økt sikkerhet og trygghet for deg som kunde og mottaker av digital korrespondanse. De nye reglene (GDPR) gjør at du som kunde har oversikt over det som er samlet av informasjon om deg og hva denne informasjonen brukes til.

Hvilken Informasjon samles inn?
Informasjon som samles inn om deg gjennom vår nettbutikk løsning er navn, adresse, telefonnummer, e-post og IP-adresse. Dette samles inn fordi dette er informasjon som trengs for behandling av dine ordre.
I tillegg samler vi inn kjøpshistorikk basert på dine kjøp i nettbutikken gjennom informasjonskapsler.
Vi lagrer ikke kortinformasjon i vår nettbutikk og når det kommer til personopplysninger i forbindelse med betaling blir disse tatt hånd om av Bambora. For mer informasjon om håndtering av personopplysninger som samles inn av Bambora må du sjekke ut betalingslevrandørenes egne nettsider hvor dette er beskrevet.

Hvordan brukes informasjonen som samles inn?
For å kunne gi en forbedret kundereise for våre kunder lagrer vi kjøpshistorikk på vår nettside. Vi lagrer også kundeinformasjon om deg som kunde for å kunne kontakte deg angående en bestilling eller andre behov. Denne informasjonen blir delt med Nosto, Google, Apsis og Facebook for at du som kunde skal kunne få best mulig anbefalinger når det kommer til kjøp av produkter.

Vi selger ingen personopplysninger videre til tredjepart og informasjon om deg som kunde blir heller ikke byttet. Relevante opplysninger som må til for å gjennomføre handel blir kun delt mellom betalingslevrandør Bambora og Postnord

 

B2B

Business 2 Business customers please note: prices listed on the site INCLUDE MVA. In order to know your WITHOUT MVA price please multiply by 0.87. The invoice will include MVA and it's a matter of deducting 13% from total price to determine the cost of the purchase without tax.

To register for B2B use log in and provide details. Sign up will need to be approved to gain access to the B2B pricing.

SHIPPING is FREE and MINIMUM order is 2000NOK. Please contact if you have any questions.